U kunt in uw account uw boekingsstatus controleren. Om dit te doen, dient u in te loggen of zich te registreren met het e-mailadres, dat is gebruikt tijdens de boeking. Vervolgens gaat u naar de bladwijzer "Mijn boekingen".
Ga naar uw accountHet bedrag van de toegekende restitutie is verleend door de luchtvaartmaatschappij en omvat diensten die onder haar restitutiebeleid vallen. Dit bedrag is exclusief de servicekosten en aanvullende services die op eSky zijn gekocht en die zijn uitgevoerd terwijl de vlucht was geannuleerd.
In sommige gevallen vergoeden luchtvaartmaatschappijen geannuleerde reserveringen in afzonderlijke betalingen, bijv. voor specifieke passagiers, als de boeking bestond uit vliegtickets voor een groep mensen, of inclusief was met aanvullende diensten die door de luchtvaartmaatschappij werden aangeboden, zoals extra bagage, stoelreservering, enz.
Wat is inbegrepen in het restitutiebedrag? Meer informatie >>
Vanwege het einde van het proces met betrekking tot de afsplitsing van het Verenigd Koninkrijk van de Europese Unie (Brexit), gelden er vanaf 1 januari 2021 nieuwe regels voor het overschrijden van de Britse grens.
Burgers van EU-landen, de Europese Economische Ruimte (IJsland, Liechtenstein en Noorwegen) en Zwitserland zijn onderworpen aan de visumplicht. In sommige gevallen is een visum echter niet vereist - dit hangt af van de reden van de reis.
Om erachter te komen welke formaliteiten u moet vervullen voordat u op reis gaat en welke documenten u moet meenemen bij het oversteken van de Britse grens, gebruik dan een hiervoor bestemd formulier op websites van de Britse overheid.
Onderdanen van het VK uit EU-landen die zich vóór 1 januari 2021 in het Verenigd Koninkrijk hebben gevestigd en de status van settled of pre-settled hebben, mogen tot 31 december 2025 met een identiteitskaart de Britse grens oversteken. Na deze datum, om het grondgebied van het Verenigd Koninkrijk binnen te komen, zal de bewoner een paspoort moeten tonen.
Belangrijk! Vanwege de epidemische situatie in de wereld hebben de Britse autoriteiten in elk van de bovengenoemde gevallen aanvullende documenten nodig van personen die in het Verenigd Koninkrijk aankomen. Controleer de benodigde documenten - hier.
Bekijk meer informatie over reizen naar het Verenigd Koninkrijk na de Brexit - hier.
We versturen de boekingsbevestiging per e-mail nadat de tickets zijn geboekt en betaald. De huidige boekingsstatus kan worden gecontroleerd in jouw account in de eSky-gebruikerszone via de bladwijzer "Mijn boeking" of via deze link (je moet het boekingsnummer en het e-mailadres opgeven dat is gebruikt bij het maken van de reservering).
We sturen de boarding passes naar het e-mailadres dat je bij de boeking hebt opgegeven, vanaf 48 tot 8 uur voor de vlucht. Als jouw reis uit meerdere vluchten bestaat, worden de boarding passes in afzonderlijke e-mails verzonden - vanaf 48 tot 8 uur voor elke vlucht.
Als er nog minder dan 8 uur resteerd voor jouw vlucht en je hebt nog steeds geen e-mail met de boarding passes ontvangen, kijk dan in de SPAM folder en controleer welke e-mail tijdens de boeking is gestuurd. Het is mogelijk dat de boarding passes in een andere inbox van jou zijn terecht gekomen.
Let op! Als het om vluchten gaat waarbij nog aanvullende gegevens op het incheckformulier moeten worden ingevuld, worden de boarding passes alleen verzonden nadat de vereiste informatie is toegevoegd. Als jouw boeking met meerdere passagiers is, zorg er dan voor dat de details voor alle passagiers zijn verstrekt.
Kan je de e-mail met de boarding passes of de link naar het incheckformulier niet vinden? Neem dan contact met ons op
Ruimbagage kan tijdens het boeken van het ticket worden gekocht of later worden aangeschaft, maar uiterlijk tot 48 uur voor de vlucht.
Voorbeelden:
Ryanair (prijs per vlucht / passagier):
Wizz Air (prijs per vlucht / passagier):
Andere luchtvaartmaatschappijen - [check hier]
* Prijzen worden door de luchtvaartmaatschappijen bepaald en kunnen veranderen. De opgegeven bedragen zijn slechts indicatief.
Wil je ruimbagage toevoegen aan jouw boeking? Neem dan contact met ons op
Instappen met prioriteit kan tijdens het boeken van het ticket worden gekocht of later worden aangeschaft, maar tot uiterlijk 48 uur voor de vlucht.
Let op! Instappen met prioriteit is beperkt beschikbaar en mogelijk niet meer verkrijgbaar.
Voorbeelden:
Ryanair (prijs per vlucht / passagier):
Wizz Air (prijs per vlucht / passagier):
* Prijzen worden door de luchtvaartmaatschappijen bepaald en kunnen veranderen. De opgegeven bedragen zijn slechts indicatief.
Wil je instappen met prioriteit toevoegen aan jouw boeking? Neem dan contact met ons op
Boekingssystemen van luchtvaartmaatschappijen wijzen willekeurig plaatsen in het vliegtuig toe. In het geval van een vlucht met medepassagiers splitsen luchtvaartmaatschappijen samen reizende personen op (de enige uitzondering op deze regel is een situatie waarin een kind met een voogd reist). Om dergelijk ongemak te voorkomen, is het de moeite waard om een stoelreservering te kopen.
De dienst kan tijdens het boeken van het ticket worden gekocht (optie alleen beschikbaar voor geselecteerde luchtvaartmaatschappijen) of door contact met ons op te nemen via het contactformulier (link hieronder).
Het boeken van een gereserveerde stoel is een betaalde service en de prijs is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij en het type van de gekozen stoel. Naar aanleiding van jouw bericht sturen onze consultants informatie op over de beschikbaarheid en prijzen van de stoelen.
De prijs van deze service varieert van €5 tot €25 per persoon (voor elke vlucht). *
Let op! Het aantal vrije stoelen in het vliegtuig verandert dynamisch en geselecteerde stoelen zijn mogelijk niet meer beschikbaar.
* Prijzen worden door de luchtvaartmaatschappijen bepaald en kunnen veranderen. Opgegeven waarden zijn slechts indicatief.
Wil je een stoelreservering kopen? Neem dan contact met ons op
Bij de meeste low-budget luchtvaartmaatschappijen (waaronder Ryanair, Wizz Air, easyJet, Laudamotion) is restitutie van het ticket niet mogelijk. De luchtvaartmaatschappijen benadrukken in de boekingsvoorwaarden dat de tickets niet kunnen worden gerestitueerd.
Als het gaat om commerciële luchtvaartmaatschappijen (bijvoorbeeld LOT, Lufthansa, Air France), is de mogelijkheid om een ticket te retourneren gespecificeerd in de tariefvoorwaarden.
Kan je niet meer op reis gaan en wil je een aanvraag voor terugbetaling indienen? Neem dan contact met ons op
Het verzoek om van speciale assistentie op de luchthaven gebruik te maken, moet onmiddellijk na het boeken van het ticket worden ingediend. De tijd waarin de luchtvaartmaatschappij of een luchthaven hiervan op de hoogte moet worden gebracht, is afhankelijk van het beleid van deze specifieke luchtvaartmaatschappij of vervoerder.
Speciale assistentie is gratis en is beschikbaar voor mensen met een handicap en beperkte mobiliteit.
Wil je speciale assistentie op de luchthaven bestellen? Neem dan contact met ons op
Als een luchtvaartmaatschappij de vluchttijd wijzigt, dan zullen wij jou hierover informeren. Informatie over de wijziging wordt verzonden naar het e-mailadres die tijdens de boeking is opgegeven.
Het bericht van ons zal de volgende titel hebben:
BELANGRIJK! Kennisgeving van een wijziging in het schema, bevestigingscode [boekingsnummer]
Let op! We sturen het nieuwe ticket met gewijzigde vluchttijd naar het e-mailadres dat bij de boeking is opgegeven.
Als er een fout is opgetreden tijdens het invoeren van de passagiersgegevens op het incheckformulier of tijdens het zelfstandig in-checken, dan moet je ons hierover onmiddellijk informeren.
Wil je een probleem met het inchecken melden? Neem dan contact met ons op
De mogelijkheid om de reisdatum te wijzigen, is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Sommige budgetluchtvaartmaatschappijen laten toe om tegen een extra vergoeding de datum te wijzigen (afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij kan dat soms wel €180 kosten), terwijl sommige van de commerciële luchtvaartmaatschappijen dergelijke service alleen bieden voor geselecteerde tarieven.
Het tarief voor het wijzigen van de datum wordt in rekening gebracht voor elke passagier en voor elke vlucht (enkele vlucht). Bovendien kan het verschil tussen de prijzen van het origineel en het nieuwe ticket aan het bedrag worden toegevoegd. Luchtvaartmaatschappijen retourneren geen verschil als de prijs van het nieuwe ticket lager is dan het oorspronkelijke.
In sommige gevallen rekent eSky een bemiddelingsprovisie van €16 voor het aanbrengen van een wijziging op het ticket, wat is inbegrepen in de totale prijs van de wijziging. Deze vergoeding wordt in rekening gebracht voor elke passagier die een wijziging nodig heeft.
Wil je de datum van jouw vlucht wijzigen? Neem dan contact met ons op
Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen is het wijzigen van gegevens op het ticket niet toegestaan. Het is wel mogelijk om de onjuiste gegevens te corrigeren, maar de mogelijkheden en de prijs van de wijzigingen zijn afhankelijk van het beleid van die specifieke luchtvaartmaatschappij.
Alle onjuiste informatie op het vliegticket, zoals:
moet onmiddellijk worden gemeld. Onze consultants zullen de mogelijkheden doornemen om de hierboven genoemde fouten te corrigeren, ze zullen informeren over de mogelijke kosten voor de wijziging en contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij om de details op het ticket te verbeteren.
Let op! Het ontbreken van de speciale tekens en accenten (bijv. Č, é, ö), evenals spaties en diakritische tekens in de meerdelige achternamen op het vliegticket is geen fout. Luchtvaartmaatschappijen gebruiken ze met opzet niet.
Wil je de passagiersgegevens op het ticket wijzigen? Neem dan contact met ons op
Het wijzigen van de gegevens van de koper (niet de passagier!) is mogelijk tot 30 dagen na aankoop van het vliegticket. Met eSky kan je deze details wijzigen:
Het is niet mogelijk om de gegevens van het bedrijf te veranderen in een ander bedrijf of van het bedrijf in een natuurlijk persoon.
Wil je de gegevens van de koper op de factuur wijzigen? Neem dan contact met ons op
Omdat de aankoop wordt verwerkt door een Pools bedrijf, moeten volgens de wettelijke voorschriften twee bedragen op de factuur worden vermeld. Een daarvan is het bedrag waarin de dienst is gekocht, en de andere is het equivalent in PLN (Polish Zloty).
Heb je vragen over andere details op de factuur? Neem dan contact met ons op
Werkuren
Maandag - Vrijdag: 6:00 - 00:00 ,
Zaterdag: 10:00 - 16:00 ,
Zondag: 10:00 - 16:00
Wij doen ons best om zo snel mogelijk te reageren.