Menu

Verificatie van boekingen door de luchtvaartmaatschappij

Verificatie van boekingen door de luchtvaartmaatschappij

Sommige low-cost luchtvaartmaatschappijen, zoals Ryanair, hebben aanvullende identiteitscontroles voor passagiers ingevoerd. Dit is een standaardprocedure voor deze luchtvaartmaatschappijen en is van toepassing op sommige boekingen. Verderop in dit artikel leer je wat verificatie is. U leest hier welke stappen u moet doorlopen en wat u nodig hebt (zoals een werkende camera op uw telefoon of laptop).

Is uw ticket geldig?

Ja. De informatie over de noodzaak om uw boeking te verifiëren maakt uw ticket niet ongeldig. U kunt nog steeds reizen. Uw ticket is geldig.

Moet u uw boeking verifiëren?

Ja, indien u een e-mail ontvangt over de noodzaak om uw boeking te verifiëren. Indien u uw boeking niet verifieert, kunt u niet online inchecken en betaalt u een toeslag voor inchecken op de luchthaven van maximaal € 55 per persoon. Volgens de regels en algemene voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij kunt u hiervoor ook geen klacht indienen.

Waar vind ik de link naar het verificatieformulier?

U ontvangt de link in de boeking verificatiemail. Ook is het mogelijk dat u het formulier rechtstreeks van de luchtvaartmaatschappij krijgt.

Wat moet u weten voordat u een boeking verifieert?

Er is voor uw boeking niet altijd verificatie door de luchtvaartmaatschappij vereist. In de e-mail die naar u is verzonden, leest u of u het verificatie proces moet doorlopen.

Indien u geen bericht ontvangt dan kunt u op elk moment uw boeking beheren, online inchecken en reizen wanneer het zover is.

Indien u een verificatie e-mail ontvangt, bereid dan een paar dingen voor om uw boeking snel te verifiëren. Wat moet u bij de hand hebben?

  • Een mobiel apparaat met een werkende camera, zoals een telefoon, tablet of laptop. Dit heeft u nodig voor de verificatie.
  • Een betaalkaart voor het geval u kleine verificatiekosten moet betalen.
  • Uw vluchtboekingsnummer, deze vindt u in de e-mail van eSky of op uw e-ticket.
  • Het legitimatiebewijs dat u meeneemt op reis, zoals een paspoort.
  • Andere gegevens die vereist zijn op het eSky-boekingsformulier, zoals adres, telefoonnummer, e-mailadres, enz.

De luchtvaartmaatschappij heeft niet noodzakelijkerwijs al deze gegevens nodig. Het kan u een hoop tijd schelen als u deze gegevens al bij de hand heeft.

Hoe verifieer ik mijn boeking op de website van de luchtvaartmaatschappij?

  1. Klik op de link die we u in de e-mail hebben gestuurd en voer de vereiste gegevens in. Voordat u begint met het invoeren van uw gegevens, moet u ervoor zorgen dat het adres in uw browserbalk correct is (de naam van de luchtvaartmaatschappij moet in de domeinnaam verschijnen).
  2. Het verificatieformulier zelf kan uit meerdere stappen bestaan. Volg de instructies op de pagina.
  3. Luchtvaartmaatschappijen kunnen u ook vragen om een scan of foto van het document dat voor de boeking is gebruikt. Sommige luchtvaartmaatschappijen vragen ook om een foto van uw gezicht. Gebruik hiervoor de camera op het apparaat dat u gebruikt. Deze manier van verificatie wordt tegenwoordig ook gebruikt door banken en andere instellingen.

Controleer elke keer wanneer u naar de volgende verificatiestap gaat of de informatie die u hebt verstrekt correct is. Dit is erg belangrijk. Indien u onjuiste informatie geeft of een verkeerde foto maakt dan kan er gevraagd worden om het verificatieproces helemaal opnieuw te starten.

Moet u uw boeking elke keer verifiëren?

Of het nu gaat om uw eerste boeking of een volgende boeking, de luchtvaartmaatschappij wil uw boeking mogelijk verifiëren. Niet voor elke boeking wordt verificatie gevraagd. Indien de luchtvaartmaatschappij dit vereist, wordt u per e-mail op de hoogte gebracht.

Tips en suggesties in dit artikel en gerelateerde artikelen zijn uitsluitend informatief en als hulp bedoeld en kunnen geen grondslag vormen voor een claim jegens eSky.nl.

Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
Mijn mening over dit artikel:
Bedankt voor uw mening!