Menu

Waarom zou een luchtvaartmaatschappij contact met mij opnemen over een eSky-boeking?

Waarom zou een luchtvaartmaatschappij contact met mij opnemen over een eSky-boeking?

Heeft u via eSky een vliegticket gekocht en ontvangt u e-mails van de luchtvaartmaatschappij over uw boeking? Dit kan gebeuren als u op eSky een vliegticket voor een low-cost luchtvaartmaatschappij koopt (bijvoorbeeld Ryanair of Wizz Air). In dat geval wordt de boekingsservice rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij verzorgd. Zoek uit wanneer dit kan gebeuren en wat u in zo'n situatie moet doen.

Ik ontvang e-mails van de luchtvaartmaatschappij. Waarom? 

Low-cost luchtvaartmaatschappijen (bijvoorbeeld Ryanair of Wizz Air) staan bekend om hun lage ticketprijzen en uitgebreide routenetwerken. Hierdoor maken passagiers vaak gebruik van de diensten van deze vervoerders. Lage ticketprijzen zijn het gevolg van vele factoren, b.v. het gebruik van afgelegen luchthavens of het minimale aanbod van diensten dat beschikbaar is in de ticketprijs (bijvoorbeeld geen ingecheckte bagage of zelfs een beperking van de grootte van handbagage). Bovendien onderhouden goedkope luchtvaartmaatschappijen, in tegenstelling tot lijndienstmaatschappijen (zoals LOT of Lufthansa), geen rechtstreeks contact met andere partners, zoals vliegticketzoekmachines of websites voor toeristendiensten, om hun gebruikers van dienst te zijn. Dat is de reden waarom mensen die goedkope vliegtickets boeken met eSky rechtstreeks worden bediend door vervoerders. 

Wanneer kan ik e-mails van de luchtvaartmaatschappij ontvangen? 

U kunt e-mails rechtstreeks van de luchtvaartmaatschappij ontvangen als u in het bezit bent van een low-cost vliegticket. Na de betaling van uw boeking op eSky ontvangt u van ons een ticket, waarin u alle informatie vindt over en in hoeverre uw boeking wordt uitgevoerd door de luchtvaartmaatschappij of door eSky. Let op! Als er e-mails van de luchtvaartmaatschappij in uw inbox zijn met betrekking tot de geboekte boeking op eSky, lees deze dan en volg de informatie die erin staat. 

Luchtvaartmaatschappijen kunnen u rechtstreeks informeren over: 

  • online check-in,
  • schemawijziging,
  • reisregels (bijvoorbeeld over de noodzaak om aanvullende formulieren in te vullen),
  • andere relevante gebeurtenissen of aanbevelingen.

Let op! Wanneer u reist met goedkope luchtvaartmaatschappijen, kan in sommige gevallen, bijvoorbeeld wanneer een reis bestaat uit meerdere vluchten met verschillende luchtvaartmaatschappijen,de boeking volledig worden afgehandeld door eSky en ontvangt u geen e-mails van de luchtvaartmaatschappijen.

Wat moet ik doen als ik van de luchtvaartmaatschappij een e-mail ontvang over de boeking? 

De meeste boekingen van goedkope vliegtickets op eSky worden rechtstreeks door de luchtvaartmaatschappij afgehandeld. In de e-mail met het vliegticket getiteld "Uw elektronische ticket" laten we u weten wie en in welke mate uw boeking afhandelt

Volledige boekingsafhandeling door de luchtvaartmaatschappij betekent dat u zich moet houden aan alle informatie in de e-mails die u van de luchtvaartmaatschappij heeft ontvangen. Bijvoorbeeld: om in te checken en alle benodigde informatie over uw vlucht te weten te komen, kunt u rechtstreeks contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij. Vergeet niet dat de informatie over het huidige vluchtschema ook op de website van de luchtvaartmaatschappij moet worden gecontroleerd! 

Als u echter extra services aan uw boeking wilt toevoegen of de vluchtdatum wilt wijzigen, kunt u contact opnemen met eSky. 

Tips en suggesties in dit artikel en gerelateerde artikelen zijn uitsluitend informatief en als hulp bedoeld en kunnen geen grondslag vormen voor een claim jegens eSky.nl.

Heeft u in dit artikel de informatie gevonden waarnaar u op zoek was? Ja | Nee
Mijn mening over dit artikel:
Bedankt voor uw mening!